doorgaatervoor.punt.nl
Energie

Al een paar dagen zag ik als ik thuis kwam, dat het lampje van mijn vaste telefoon knipperde. Nieuwsgierig als ik ben, check ik dan of er wat is ingesproken. Het bleef stil. Ook met het nummer kon ik niks, want daar stond ‘privé’. Bah wat flauw.

Vandaag lag er een briefje van mijn briefjeszoon in de keuken. Naast een enthousiast relaas dat hij meisje R uit de klas had getrokken bij het onderdeel lootjes trekken,  en dat ze een wimperkruller op haar lijstje had staan, stond er dat er een bedrijf had gebeld.
Een bedrijf dat had gevraagd naar mevrouw D. Mijn briefjeszoon had eronder geschreven dat hij had gezegd dat ze om 15:00 uur maar terug moesten bellen, want dan was mevrouw D wel thuis. ‘Haha mam, dat ben jij, mevrouw D!’.

Om exact 15:00 uur ging de telefoon. Het bedrijf bleek het energiebedrijf. Wat een teleurstelling. Een gemaakte, irritante stem vroeg mij of ik daadwerkelijk mevrouw D was. Ik wilde een bijdehante opmerking maken van dat ik daarmee toch had opgenomen en of ze dacht dat ik niet goed was of zo om met een andere naam op te nemen dan mijn eigen, maar ik dacht laat maar. Beleefd bevestigde ik dat ik heus en echt waar mevrouw D in hoogsteigen persoon was.
Toen vroeg ze of ik de persoon was die de beslissingen inzake de energieleverancier nam. Ja, ik ga haar een beetje vertellen dat ik eigenlijk alleen ga over de maaltijd van de dag en het soort wasmiddel. Kom zeg. Dus ik zei heel kordaat: ‘Zeker!’.

Ze luisterde nauwelijks naar mijn antwoord en tetterde in mijn oor ‘dat het ontzéttend fijn was dat ik even tijd vrij had om naar haar te luisteren’. Net toen ik wilde protesteren dat ik helemaal geen tijd had om naar haar te luisteren, nou ja, eigenlijk wel had, maar niet wilde luisteren, zei ze dat ze een héél interessant iets met me wilde delen. Volgens mij levert het energiebedrijf ook energiedrankjes en had zij er een kratje van leeggedronken.

Mijn irritatiegrens was werkelijk al na twee seconden overschreden. Normaal ben ik echt best te hebben bij dit soort telefoontjes, maar vandaag had zij een beetje pech. Ik zei dat ik aan haar stem kon horen dat ze van een callcenter was en of dat klopte. Ze kon niets anders dan dit bevestigen. Ik zei dat ik dan verwachtte dat ze met een of andere aanbieding zou komen. Met iets minder enthousiasme in haar stem vertelde ze me dat dit inderdaad zo was. Toen zei ik haar dat als ik iets wilde veranderen, ik dat zelf uit kon zoeken en als ik hulp nodig had, ik het bedrijf zou bellen. Al deze antwoorden stonden blijkbaar niet op haar lijstje, dus ze was een beetje uit het veld geslagen. Dat vond ik ook wel weer een beetje sneu. Het arme kind had eindelijk mevrouw D aan de lijn en dan valt het zo tegen. Terwijl het zoontje nog zo lief had geklonken. Waarschijnlijk had de man van mevrouw D niks te vertellen thuis.

 

 

Reacties

Mrs. T. op 19-11-2013 20:47

Hahaha, heerlijk logje. En pffft, je zou er werken en een mevrouw D aan de lijn krijgen. ;-)

Ri op 19-11-2013 20:59

Haha! Mw. D., u maakt mij erg aan het lachen. 

Rietepietz op 21-11-2013 19:50

Laat haar maar naar mevr. R bellen ;-) als ik m'n bui heb om er een beetje mee te stoeien kan ik minstens zo lastig zijn als jij! maar ik geef ze wél altijd een eerlijke kans door éérst te zeggen dat ze hun tijd aan me verspillen en beter op kunnen hangen....tja ,als ze dat niét doen voel ik me niet geremd om ze "te grazen te nemen"

Renesmurf op 23-11-2013 11:40

Ik vind het knap dat je zulke gesprekken kan voeren, ik hoef dat soort telefoontjes niet en heb me netjes afgemeld.

baasbraal op 24-11-2013 00:06

Wij krijgen hier ook alsmaar van dat soort telefoontjes en dan vragen ze keurig naar Leeeeenarddd. Ik zeg dan steevast dat hij geen Zweeds spreekt, waardoor de meesten al afhaken. De paar onverlaten die toch doorgaan met mij, vertel ik onmiddelijk dat wij zeer 'nöjd' (tevreden) zijn met onze huidige toestand (electricieteit, telefoon, internet, tv, noem het allemaal maar op) en dat we beslist niet willen veranderen. Laatst had Leo meegedaan met een soort quizje op Internet. Hij bleek een fantastische telefoon gewonnen te hebben met een prachtige 100.000 pixel camera (of zo)erin, met Internet, meet gratis bellen en SMS-en in Zweden (doen we nooit) en van alles. Ons Internet voor TV en de huistelefoon kon ook overgezet worden met behoud van ons eigen nummer en het geheel kostte slechts 200 kr (20 Euro) per maand. We hebben vriendelijk bedankt na 10 seconden getwijfeld te hebben. Wij hoeven al die sores niet, te oud om dat allemaal nog te leren. Die man vroeg of we het zeker wisten. We wisten het zeker. I heb een Ipad gehad, maar ik kon niet behoorlijk op dat ding tikken en nu heeft mijn dochter hem 'te leen' en neem ik gewoon iedere keer mijn laptop mee naar Nederland. Dat gezeur inderdaad en dan hebben ze ook nog eens zo'n toontje of je 4 bent en een lastig zeurkind. Arm kind, moet ze maar wat anders gaan doen toch?

baasbraal op 24-11-2013 00:06

Wij krijgen hier ook alsmaar van dat soort telefoontjes en dan vragen ze keurig naar Leeeeenarddd. Ik zeg dan steevast dat hij geen Zweeds spreekt, waardoor de meesten al afhaken. De paar onverlaten die toch doorgaan met mij, vertel ik onmiddelijk dat wij zeer 'nöjd' (tevreden) zijn met onze huidige toestand (electricieteit, telefoon, internet, tv, noem het allemaal maar op) en dat we beslist niet willen veranderen. Laatst had Leo meegedaan met een soort quizje op Internet. Hij bleek een fantastische telefoon gewonnen te hebben met een prachtige 100.000 pixel camera (of zo)erin, met Internet, meet gratis bellen en SMS-en in Zweden (doen we nooit) en van alles. Ons Internet voor TV en de huistelefoon kon ook overgezet worden met behoud van ons eigen nummer en het geheel kostte slechts 200 kr (20 Euro) per maand. We hebben vriendelijk bedankt na 10 seconden getwijfeld te hebben. Wij hoeven al die sores niet, te oud om dat allemaal nog te leren. Die man vroeg of we het zeker wisten. We wisten het zeker. I heb een Ipad gehad, maar ik kon niet behoorlijk op dat ding tikken en nu heeft mijn dochter hem 'te leen' en neem ik gewoon iedere keer mijn laptop mee naar Nederland. Dat gezeur inderdaad en dan hebben ze ook nog eens zo'n toontje of je 4 bent en een lastig zeurkind. Arm kind, moet ze maar wat anders gaan doen toch?

baasbraal op 24-11-2013 00:06

Wij krijgen hier ook alsmaar van dat soort telefoontjes en dan vragen ze keurig naar Leeeeenarddd. Ik zeg dan steevast dat hij geen Zweeds spreekt, waardoor de meesten al afhaken. De paar onverlaten die toch doorgaan met mij, vertel ik onmiddelijk dat wij zeer 'nöjd' (tevreden) zijn met onze huidige toestand (electricieteit, telefoon, internet, tv, noem het allemaal maar op) en dat we beslist niet willen veranderen. Laatst had Leo meegedaan met een soort quizje op Internet. Hij bleek een fantastische telefoon gewonnen te hebben met een prachtige 100.000 pixel camera (of zo)erin, met Internet, meet gratis bellen en SMS-en in Zweden (doen we nooit) en van alles. Ons Internet voor TV en de huistelefoon kon ook overgezet worden met behoud van ons eigen nummer en het geheel kostte slechts 200 kr (20 Euro) per maand. We hebben vriendelijk bedankt na 10 seconden getwijfeld te hebben. Wij hoeven al die sores niet, te oud om dat allemaal nog te leren. Die man vroeg of we het zeker wisten. We wisten het zeker. I heb een Ipad gehad, maar ik kon niet behoorlijk op dat ding tikken en nu heeft mijn dochter hem 'te leen' en neem ik gewoon iedere keer mijn laptop mee naar Nederland. Dat gezeur inderdaad en dan hebben ze ook nog eens zo'n toontje of je 4 bent en een lastig zeurkind. Arm kind, moet ze maar wat anders gaan doen toch?

baasbraal op 24-11-2013 00:06

Wij krijgen hier ook alsmaar van dat soort telefoontjes en dan vragen ze keurig naar Leeeeenarddd. Ik zeg dan steevast dat hij geen Zweeds spreekt, waardoor de meesten al afhaken. De paar onverlaten die toch doorgaan met mij, vertel ik onmiddelijk dat wij zeer 'nöjd' (tevreden) zijn met onze huidige toestand (electricieteit, telefoon, internet, tv, noem het allemaal maar op) en dat we beslist niet willen veranderen. Laatst had Leo meegedaan met een soort quizje op Internet. Hij bleek een fantastische telefoon gewonnen te hebben met een prachtige 100.000 pixel camera (of zo)erin, met Internet, meet gratis bellen en SMS-en in Zweden (doen we nooit) en van alles. Ons Internet voor TV en de huistelefoon kon ook overgezet worden met behoud van ons eigen nummer en het geheel kostte slechts 200 kr (20 Euro) per maand. We hebben vriendelijk bedankt na 10 seconden getwijfeld te hebben. Wij hoeven al die sores niet, te oud om dat allemaal nog te leren. Die man vroeg of we het zeker wisten. We wisten het zeker. I heb een Ipad gehad, maar ik kon niet behoorlijk op dat ding tikken en nu heeft mijn dochter hem 'te leen' en neem ik gewoon iedere keer mijn laptop mee naar Nederland. Dat gezeur inderdaad en dan hebben ze ook nog eens zo'n toontje of je 4 bent en een lastig zeurkind. Arm kind, moet ze maar wat anders gaan doen toch?

baasbraal op 24-11-2013 00:07

O help! Wil je die andere drie alsjeblieft weghalen, er is iets vreselijk fout gegaan...... Sorry!

pieke op 26-11-2013 16:21

haha janneke, ondersteunt je verhaal wel!

Wondelgijn op 29-11-2013 14:20

Vreselijk zijn dit soort telefoontjes inderdaad! Ik zeg altijd dat ik dik onder de plak zit, geen tekenbevoegdheid heb en niet eens weet wat het is om een beslissing te nemen! Met mijn lief zijn ze nog minder blij aan de telefoon ben ik bang... ;-)

Marlies op 30-11-2013 21:52

Als ze dat zo snel doorheeft is het toch een slimme callgirl! :-)

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl